vineri, 27 aprilie 2012

Un azi frumos

E o alta dimineata cu soare balai care se oglindeste in gemurile vecinilor. Geamuri murdare, plouate si prafuite. Asa este viata la inaltime mai de proasta calitate decat acolo jos unde ne impiedicam de simplitate si banalitati. 

Acum stau intr-un alt cartier, am alti vecini, alte ganduri si planuri. Am inteles ca daca nu existau vecini solidari, nu ar mai fi existat nici barfe. Si in fond din ce traieste omul? Din informatii culese de peste tot. Poate ca uneori din prea multe informatii care ne bulverseaza si ne fac sa ne abatem din drum. 
 Cu doua nopti in urma  am visat sa mergeam cu trenul si ca defapt gresisem trenul in ciuda faptului ca il asteptam in gara de mai bine de 30 de minute. Cica alti ,,barfitori" spun ca daca ai astfel de vise inseamna ca te gandesti la mai multe lucruri in acelasi timp...sa facem asadar ordine in casa, minte si suflet. 

Avem prioritati? Da avem doar ca suntem ,,chiori" si ,,infirmi". Nu la fiecare impuls trimis catre univers va cadea para malaiata in gura lui Natafleata. Ne plangem de mila? Da asta este tipic romanilor. Mancam prea mult si nu stim sa facem economie? Cu siguranta. Ne lamentam si ne punem singuri piedici? Sunt de acord si cu acest lucru. De cate ori ne-am razbunat ,,pe capra vecinului"? Indubitabil ,,fara numar".

Ce ne mai ramane? Ziua de astazi. De ce ar fi banala ziua de astazi cand soarele lumineaza, cand pleci la job, cand ai mintea ocupata, cand ai si amintiri frumoase, cand sunt atatea lucruri de invatat si atatea solutii de cautat pentru probleme existentiale?

Stiu ca pentru unii ziua de astazi este un chin pentru ca au impresia ca poveri grele ii apasa pe umeri, ca sunt blocati in trafic si in ganduri negre. Mereu este loc de mai mult negru si este suficient in vestimentatie ca sa te deprimi. Putintica rabdare cer, doar putintica sau chiar mai multa. Exista planul B,C,D,E...etc...doar alfabetul are atatea litere. 

De ce sa renuntam cand tocmai asta este esenta pe care o tinem in sticluta aia mica. Stiu ca trebuie sa ne supunem si ,,regulilor" societatii, este in tendinte. Dar chiar nu ma intereseaza de ce vecinii mei nu si-au spalat geamurile. Ma intereseaza sa imi bat gura, pana cand ma plictisesc spunand ca e bine asa rau cum este.

 Este superb sa ma stiu libera, sanatoasa si cu buna dispozitie chiar daca si eu am de platit facturi, de remediat certuri, de oferit sprijin, de jelit morti, de mers mai departe. 


Imi place sa calatoresc si sa infrunt obstacole, simt ca doar asa voi fi intr-o zi Eu in totalitate. 
Poate ziua va venii inainte de pensie, poate intr-o alta lume sau poate chiar azi. Abia astept! 

P.S (pentru un curios) Da sunt mandra de viata mea pentru ca stiu sa fac haz de necaz si  imi place sa zambesc pentru ca stiu ca zambetul ma face frumoasa. 


zambet

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu